احداث شهری جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه



مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در جلسه بررسی شرایط احداث شهر جدید کرمانشاه گفت : ساخت شهر جدید در کرمانشاه از دو سال قبل مطرح شده و قرار است شهری به روز باشد و زیرساخت‌هایش بگونه‌ای فراهم شود که حدود ۹۰ هزار نفر را در خود جای دهد و خبری از حاشیه‌نشینی در آن نباش.

آهکی اظهار داشت: ما ملزم به ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی برای افراد واجد شرایط در طرح ملی مسکن هستیم و شهر جدید کرمانشاه نیز با همین هدف مصوب شده و بهترین نقطه و مکان برای این شهر در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط لازم برای زندگی در این شهر عنوان کرد: این طرح برای افراد واجد شرایط اقدام ملی مسکن است، یعنی افرادی که تاکنون شامل استفاده از مسکن دولتی نشده و هم اکنون فاقد منزل مسکونی مستقل هستند.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: انجام مطالعات دقیق برای احداث شهر جدید الزامی است و این شهر باید ویژگی‌های یک شهر مدرن و پیشرفته را داشته باشد و امکاناتی همچون پارک کودک و نوجوان که در کرمانشاه وجود ندارد باید در شهر جدید ایجاد شود.

وی با اشاره به به برخی نقاط در نظر گرفته شده برای ایجاد شهر جدید در نزدیکی شهر کرمانشاه عنوان کرد: شهر کرمانشاه در اطراف خود دارای ظرفیت‌ها و امکانات خوبی برای ایجاد شهر جدید است، اما تمامی این نقاط باید توسط کارشناسان به دقت بررسی شود و با ایجاد این شهر به توسعه گردشگری نیز توجه شود.

امیری‌مقدم گفت: برای ایجاد این شهر باید پیش‌بینی‌ها و نکات راهبردی اندیشیده شود و نباید حتی از یک موضوع هم غافل شد و توجه به نیاز‌ها و توقعات مردم نیز ضروری است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این شهر باید آسایش و آرامش مردم باشد، افزود: در ایجاد این شهر باید به دیگر موضوعات مانند ساخت منازل زیبا و دلنشین توجه کرد تا افرادی که نمی‌خواهند در آپارتمان زندگی کنند، در این واحد‌ها سکونت داشته باشند .



منبع