پویش مردمی کشت گیاه دارویی موسیر در ۲۰۰هکتار از مراتع ملایر



جواد زنگنه گفت: این پویش با مشارکت جوامع محلی و مرتعداران روستا‌های ملایر و با نظارت کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های مانیزان، دره راست، بیاتان، حسن کوسج و حمزه لو علیا انجام گرفت.

او گفت: این پویش به منظور حفظ پوشش مرتع، حفاظت از خاک و ذخیره نزولات رقم خورد و همچنین در بلند مدت در درآمدزایی جوامع محلی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر به بازدید مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه نهالستان‌های جنگلی، تولید نهال و پروژه‌های جنگل کاری، از نهالستان قدس ملایر اشاره کرد و گفت: این بازدید به منظور بررسی نهالستان‌های کشور در جهت افزایش و بالا بردن ظرفیت تولید نهال از نهالستان قدس ملایر انجام شد.

زنگنه گفت: در این دیدار در خصوص جذب اعتبار برای کاشت نهال و تأمین نهال در قالب طرح ریاست جمهوری مبنی بر تولید چهار میلیارد اصله نهال در سطح کشور و همچنین نقش نهالستان قدس ملایر در این زمینه بحث و گفتگو شد.

نهالستان قدس ملایر در پنج کیلومتری جنوب ملایر واقع شده و با وسعت ۲۰ هکتار، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون اصله نهال را دارد و تنها نهالستان تولید نهال در استان همدان است.



منبع