درخواست والدین آمریکایی برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر بر فضای مجازی



گروهی متشکل از ۵۵ پدر و مادر نامه‌ای به قانونگذاران آمریکایی نوشته و از آن‌ها خواستند دو لایحه سنا را برای محافظت از نوجوانان در برابر تبلیغات مضر و آزار سایبری در شبکه‌های اجتماعی تصویب کنند.

والدین از کنگره می‌خواهند قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای نظارت بر داده‌ها و حساب‌های کودکان در رسانه‌های اجتماعی وضع کند و ادعا می‌کنند که این پلتفرم‌ها در آسیب یا حتی مرگ فرزندانشان نقش داشته است.

در این نامه والدین خطاب به اعضای کنگره از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت سنا و رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل (کنتاکی) از مرگ فرزندان خود بر اثر تبلیغات و محتوای مضر شبکه‌های اجتماعی خبر داده و این فناوری بزرگ و دولت را به ترجیح سود بر ایمنی و رفاه جوانان را مقصر دانستند. هدف از این نامه پیشگیری از تکرار اتفاقات این چنینی در آینده بود.

چندین چالش که به عدم ایمنی کودکان کمک کرده اند، شامل چالش TikTok tide pod، چالش مرغ NyQuil و چالش خاموشی هستند که جوانان را تشویق می‌کردند تا نفس خود را حبس کنند تا زمانی که از هوش بروند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه‌های اجتماعی نقش مستمری در افسردگی و اضطراب نوجوانان ایفا می‌کنند و بر اساس مطالعه BYU، دختران نوجوانی که روزانه دو تا سه ساعت را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، در معرض خطر بالای خودکشی هستند.

دانشگاه یوتا در تحقیقات خود به چالش نهنگ آبی در اسنپ چت اشاره می‌کند که نوجوانان را به انجام رفتار‌های ناسالم مانند خودکشی یا سوزاندن خود تشویق می‌کرد.

والدین کودکانی که بر اثر چالش‌های رسانه‌های اجتماعی، آزار و اذیت سایبری و مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند، از کنگره خواستند قانون ایمنی آنلاین کودکان و قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان و نوجوانان را به تصویب برساند. این لوایح به والدین اجازه می‌دهد تا با نظارت بر فعالیت‌های فرزندانشان نقش بیشتری در حضور آنلاین فرزندان خود داشته باشند و شرکت‌ها را ملزم می‌سازد که پادمان‌ها را اعمال کنند و محدودیت‌هایی را برای جمع‌آوری داده‌های نوجوانان گسترش دهند.


بیشتر بخوانید


منبع: gizmodo



منبع