انهدام تیم گنج‌یاب در نیکشهر



سرهنگ مرتضی جوکار اظهار داشت: با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد افرادی در زمینه حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق شهرستان نیکشهر فعالیت دارند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌های قضائی خودروی این افراد را شناسایی کردند و ضمن توقیف خودرو در بازرسی از آن یک دستگاه گنج‌یاب کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش دستگاه کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده، گفت: ۲ نفر در این رابطه به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار در تشریح خبر دیگری اظهار داشت: در آبان‌ماه سال جاری و در پی قتل مسلحانه جوانی ۳۹ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان ایرانشهر و متواری شدن قاتل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل شناسایی و مشخص شد وی به دلیل اختلافات قبلی، با شلیک سلاح کلاش مقتول را درب منزلش به قتل رسانده و سپس متواری شد.

وی گفت: سرانجام با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان دلگان شناسایی و متهم طی عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۴۰ روز فرار دستگیر شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اعتراف متهم به این جنایت، خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.



منبع