سیل به زیرساخت‌های شهر گلمورتی دلگان ۵۰ میلیاردریال خسارت وارد کرد



حمیده عبداللهی از خسارت شدید سیل روز گذشته به زیر ساخت های شهری گلمورتی خبرداد وگفت: سیل روز گذشته تاکنون به حوزه شهری گلمورتی خسارات زیادی وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر گلمورتی در حاشیه تالاب هامون جازموریان قرار دارد و شیب تمامی روان آبها به سمت گلمورتی سرازیر شده به همین سبب در صورت کوچکترین بارندگی معابر سطح گلمورتی دچار خسارت می شود.

شهردار گلمورتی به سرانجام رسیدن سیل بند حفاظتی شهر گلمورتی را یکی از راه های مدیریت و کنترل روان آبها در ایام بارندگی در شهر گلمورتی عنوان کرد و افزود: یکی از اقدام های صورت گرفته برای کنترل روان آبها به سمت شهر گلمورتی احداث سیل بند حفاظتی بوده ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی متاسفانه این سیل بند هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه عمق خسارت وارد شده به شهر گلمورتی به زیرساخت های شهری بوده است گفت: تمامی پروژه های در حال ساخت و همچنین تعدادزیادی از خیابانها و معابر دچار خسارت ۱۰۰درصدی شده اند.

همچنین برکت بامری رییس شورای اسلامی شهرگلمورتی از خسارت سیل روز گذشته به منازل و همچنین دام و کشاورزی ساکنان شهر گلمورتی خبر داد و گفت: با توجه به بازدید امروز شهردار و اعضای شورای شهر از حاشیه شهر گلمورتی متاسفانه تعداد ۳۰ راس گوسفند تلف و به بخش زیادی از منازل و زمین های کشاورزی مردم خسارت زیادی وارد شده است.



منبع