باید موتور پروژه‌های زیرساختی فرهنگی را در شیراز به حرکت درآورد



رضا محمدیان در هفتاد و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه ارائه گزارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در شورای چهارم بالغ بر ۱۳۰ هزار متر بنای فرهنگی ورزشی احداث شده است، هم‌اکنون یک سال از عمر شورا می‌گذرد و متاسفانه آن طور که باید و شاید در این زمینه اقدامی انجام نشده و این باید با همت کارکنان عزیز سازمان فرهنگی جبران شود.

او گفت: کار فرهنگی ابعاد بسیار متنوع و متولیان مختلفی دارد که لازم است همه به میدان بیایند و کار بهینه انجام شود، اما متاسفانه متولیان دیگر در عرصه‌های مختلف تصور می‌کنند که تنها شهرداری و شورای شهر وظیفه دارند و آن توجه و همتی را که باید، ندارند و در میدان حاضر نمی‌شوند.

محمدیان با اشاره به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها بیان کرد: در این بند آمده است که واحد‌های شهرستانی همه سازمان‌ها و موسسات دولتی و و موسسات عمومی غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را به عهده دارند، موظفند برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهری را که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شورا ارائه کنند.

او گفت: بر اساس این بند شورا باید از این پتانسیل قانونی استفاده کند و مدیران کل سازمان‌های مختلف را در صحن شورا دعوت کند تا گزارش خدمات خود را ارائه دهند.

این عضو شورا تقویت ارتقای جایگاه شهر، تقویت ابعاد مختلف گردشگری مانند گردشگری مذهبی، گردشگری تفریحی، گردشگری علمی و گردشگری تجاری، تقویت فرهنگ شهروندی و فرهنگ انسانیت و اخلاق شهروندی را که ریشه در دین مبین اسلام دارد را نیز از ضروریات فعالیت‌های فرهنگی خواند.

محمدیان گفت: باید با برخی از سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش و … همکاری‌هایی انجام شود و تفاهم‌نامه و سند همکاری دراز مدت نوشته شود تا بر اساس همان بند قانونی که ذکر شد بتوان کار‌های بهتر و بیشتری انجام داد.



منبع