اوکراین از تسلیحات غربی برای کشتار مردم دونتسک استفاده می‌کند



نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، کی یف از تسلیحات غربی برای کشتار غیرنظامیان در دونتسک استفاده می‌کند.

به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: بسیاری از کشتار‌ها توسط نیرو‌های اوکراینی انجام می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند شهر‌ها را ویران کنند. آن‌ها هر روز به مناطق مسکونی حمله می‌کنند. این در حالیست که در این مناطق هیچ هدف نظامی وجود ندارد. آن‌ها حتی به روسیه هم حمله می‌کنند. ما شاهد تلفات قابل توجهی هستیم.

سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل به خوبی بیانگر نحوه حملات به دونتسک از طرف اوکراین است. او به خوبی نشان داد که چه روی می‌دهد. او به خوبی حمله به غیرنظامیان را توضیح داد. او به خوبی اعلام کرد که چگونه تسلیحات اهدایی آمریکا به کی یف علیه غیرنظامیان استفاده می‌شود و اوکراینی‌ها سبب نسل کشی می‌شوند. بخشی دیگر از اظهارات نماینده روسیه در سازمان ملل به این شرح است.

نبنزیا گفت: در میان تسلیحات ارسالی آمریکا موشک‌های هایمارس قرار دارند. نیرو‌های آمریکایی در هنگام عملیاتی کردن این سیستم‌ها در اوکراین حضور داشته اند. حملات به مناطق دونتسک با هدایت ماهواره‌های آمریکایی صورت می‌گیرد. نیرو‌های آمریکایی با نیرو‌های اطلاعاتی اوکراین همکاری می‌کنند. نیرو‌های اوکراینی به تنهایی نمی‌توانند از سیستم‌های موشکی هایمارس استفاده کنند. این اقدام آن‌ها با کمک آمریکا صورت می‌گیرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل فجایع ضد غیرنظامیان را توضیح می‌دهد. او می‌گوید آمریکا مدعی است که سلاح‌هایی که به اوکراین داده است دقیق هستند، اما چرا غیرنظامیان در این حملات کشته می‌شوند. اما به نظر می‌رسد شمار تلفات در دونتسک و لوهانسک قابل توجه و زیاد است. این موارد به خوبی مستند شده اند و تبعاتی برای افرادی که مرتکب آن‌ها می‌شوند وجود خواهد داشت.

از طرف دیگر، نماینده روسیه گفت ارسال این تسلیحات به دولت جنایتکار کی یف می‌تواند به دست گروه‌های تبهکار و تروریست بیفتد. این موضوع نگرانی‌های امنیتی دارد و نه تنها می‌تواند خطراتی برای روسیه و اوکراین بلکه برای بسیاری از کشور‌ها در سراسر اروپا به همراه داشته باشد.

نبنزیا در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل دیگر این است که تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می‌شوند در سراسر جهان قاچاق شوند. ما از گذشته درباره افتادن این تسلیحات به دست تروریست‌ها و گروه‌های تبهکار صحبت کرده ایم. این یک هشدار است. خطر سرقت تسلیحات از انبار‌های تسلیحات ارتش اوکراین موضوعی است که در گذشته وجود داشته است. وضعیت از کنترل خارج شده است. تسلیحاتی که به کی یف داده می‌شود نه تنها در اروپا بلکه در خاورمیانه (غرب آسیا) و آفریقا از بازار سیاه سر در می‌آورند.

زمانی که نماینده آمریکا در سازمان ملل صحبت کرد او همان سخنان مقامات آمریکایی را تکرار کرد. او به سادگی تمامی ادعا‌های روسیه و تمامی شواهد و موارد مستند شده را رد کرد. او تنها به انتشار اطلاعات نادرست پرداخت. لازم به ذکر است که روسیه کارشناسانی را در برابر شورای امنیت حاضر کرد. برخی از این کارشناسان توانستند صحبت کنند، اما از صحبت شمار دیگری از آن‌ها جلوگیری شد. روسیه می‌خواهد، کارشناسان بیشتری را در شورای امنیت حاضر کند. آن‌ها می‌خواهند درباره خطر تامین تسلیحاتی کی یف از طرف آمریکا و پیچیدگی‌هایی که این موضوع برای بسیاری از کشور‌ها ایجاد می‌کند، صحبت کنند.



منبع