تسهیلات کشاورز کارت پرداخت نشده است



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست وزیر اقتصاد با اعضای شورای بانکی استان کرمان گفت: علی رغم تلاش و پی گیری‌های انجام شده تسهیلات ۵۰ میلیونی کشاورز کارت در استان کرمان پرداخت نشده است.

او افزود: امروز با حضور وزیر اقتصاد و با مشارکت بانک ملی کارخانه تولید سلول‌های خورشیدی برای اولین بار درخاورمیانه کلنگ زنی شد که فاز اول آن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: چالش بزرگ ما در کرمان عدم پرداخت خسارت محصولات کشاورزی ماست سرمازدگی محصول ۱۴ هزارمیلیارد تنها به محصول پسته خسارت زد که خسارت سیل هم مضاعف شد.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس گفت: در این زمینه علی رغم پی گیری استاندار اقدامی نشد و از محل بیمه حوادث اعتبار خاصی نتوانستیم بگیریم.

او دیگر چالش استان را بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد‌: تا امروز یک ریال خسارت در استان پرداخت نشده است و قطعا اینگونه بی توجهی‌ها فرهنگ بیمه گذاری در کشاورزی از بین می‌برد.

او گفت: از یک سو کشاورزان به سبب خسارت تحت فشار هستند از سویی بانک‌ها فشار را اول بر کشاورزان آورده اند.

او تاکید کرد: کرمان قطب کشاورزی است باید فکری شود در حالی که ۶ هزارمیلیارد تومان خسارت بیمه محصول کشاورزی نیز پرداخت نشده است.

پورابراهیمی افزود: از استاندار خواستیم کمک کنند در شمال استان کرمان شورای تامین شهر‌های کرمان و راور جلسه و در خصوص خسارت بیمه، خسارت ناشی از حوادث یا تسهیلات ۵۰ میلیون کشاورز کارت انجام شود، ما آماده ایم به دولت کمک میکنیم به شرط آنکه مسائل استان نیز مدنظر قرار گیرد.



منبع