بستری شدن ۵۸ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های فارس



عباس رضائیان زاده گفت: با بستری ۵۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۶۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری، هشت هزار و ۱۶۳ نفر است.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۵۲ هزار و ۸۴۱ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع این بیماری کرونا، دو میلیون و ۲۴۹ هزار و پنج تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۳۹۸ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۱۵۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۲ هزار و ۹۶۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۴۲۶ هزار و ۸۵۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۴۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۵۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۱۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۳۰۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۵ دُز نوبت سوم و ۱۳۱ هزار و ۹۹۶ دُز یادآور واکسن بوده است.



منبع