انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت به مردم باشد

عبدالله افراز شهوند رئیس ستاد انتخابات خوزستان می گوید: در عرصه رقابت، رعایت اخلاق و قانون از ارکان اساسی انتخابات است.

وی رعایت قانون را ضروری دانست و گفت: رعایت قانون توسط کاندیداها و حامیان آنها در ستادهای انتخاباتی، فرآیندهای انتخاباتی و احزاب پشت سر نامزدها و پرهیز از تخریب رقبا و بدنام کردن آنها.

آقای افرز شاهوند تاکید کرد: تخریب نامزدها، بدنام کردن آنها و زیر سوال بردن دستاوردها خیانت به میهن است و به نفع کسی نیست.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: در این انتخابات عمر عملی دولت به دلیل شهادت رئیس جمهور تکمیل نشد که این امر باعث افزایش بار اخلاقی بر دوش کاندیداها شد کام مردم را خراب کند و فضای معنوی، همدلی و صمیمیت بین مردم سست نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: رعایت قانون و اخلاق بسیار مهم است و هیچکس نباید به سمت افترا برود. انتخابات باید عرصه خدمت به مردم باشد نه عرصه تلاش برای رسیدن به منافع قدرت، فرقه ای، حزبی، فردی و اداری.

نماینده سیاسی و اجتماعی استان خوزستان با تایید اینکه مردم خدمت خالصانه را دوست دارند، گفت: اخیراً مرحله دوم انتخابات مجلس را به پایان رساندیم و ظرفیت ها موجود است و مدیران اجرایی و ناظران تکمیل شده اند، شعب نیز ساماندهی شده اند. مدیران اجرایی آموزش دیده اند. مبانی و الزامات کلی ارائه شده است. مابقی الزامات هفته آینده تکمیل می شود و آماده برگزاری انتخابات خواهیم بود.

شهوند افزود: جلسه ستاد انتخابات به ریاست استاندار در حال برگزاری است و جلسات همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برکات انتخابات گفت: این یکی از ارکان اساسی نظام مردم سالاری است زیرا انتخابات نقش مردم در سرنوشت سیاسی است و مردم را خلق می کند. دولت نماینده شورای اسلامی و خبرگان را تعیین و رهبر را غیر مستقیم انتخاب می کند.

وی ارائه اصلی انتخابات را مشارکت مردم دانست و گفت: میانگین مشارکت مردم خوزستان در انتخابات خوب بود و مردم با وجود همه مسائل اقتصادی، داخلی به اصول انقلاب پایبند ماندند. و شرایط نظامی مشکلات بیرونی

شاهوند با اشاره به رابطه معکوس مشارکت و فشار دشمن، یادآور شد: هر چه حمایت و مشارکت مردمی بیشتر شود، دیپلمات ها و وزرا قوی تری در صحنه بین المللی ظاهر می شوند و دشمن نیز به این موارد توجه می کند.

وی همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات صحیح تاکید کرد و ادامه داد: نه تنها مشارکت بالا مهم است، بلکه انتخابات صحیح نیز بسیار حائز اهمیت است. شرکت میلیونی در تشییع پیکر شهید مهر مهر تاییدی بر انتخاب صحیح مردم بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار است 17 تیرماه برگزار شود.

منبع